Ron-Vivian-USA.reismee.nl

Dag 15 en 16 Moab

We starten de dag met een heerlijk ontbijt, nl. French toast met verse aardbeien, jammie!!
Volgens de weersverwachting zou het minder warm dan morgen worden, aangezien we een flinke klim voor de boeg hebben, we gaan nl. naar Arches National Park.
Er zijn meer dan 2000 gedocumenteerde arches: natuurlijke bogen en heel veel rotspartijen.
Omdat het nog vroeg is, rijden we gelijk door naar de bekendste boog, de Delicate Arch, deze is 16m hoog. We zorgen dat we genoeg water bij ons hebben en starten de klim naar boven, een aantal mensen haken af, maar we zetten door. Je moet er wat voor over hebben wil je wat zien. De toch is 5km (heen en terug) en na 1uur en 10 minuten zijn we boven. Wat een rust!! Heel raar, net alsof iedereen sprakeloos is. Er zijn aardig wat mensen, zelfs kleine kinderen die deze inspannende tocht hebben gedaan. Uiteraard is er weer een aardige Amerikaan die wel even kiekjes van ons wil maken, want dat moet worden vastgelegd. Deze tocht hebben we niet voor niets gelopen! Gelukkig is er ook schaduw en na flink uitgerust te hebben gaan we weer terug richting de auto. Dit gaat gelukkig een stuk sneller.

Eenmaal onder is het tijd voor een boterhammetje en vooral blijven drinken. We gaan de rest van het park bekijken en gelukkig ligt het meeste vlak naast de parkeerplaatsen.
We lopen nog een kleine tocht naar de Landscape Arch, maar halverwege vind ik het genoeg geweest, aangezien de temperatuur ook weer flink is opgelopen. Dus dan maar een fotootje op afstand.

Na terugkomst gaan we weer ff relaxen in de hottub en naar bed.
De volgende ochtend slapen we iets langer uit en gaan een kijkje nemen naar Canyonlands National Park. Dit is verdeeld in drie districten en wij gaan alleen naar het Islands in the Sky district. Ook hier ligt een boog, de Mesa Arch. Maar goed dat we gisteren de lange tocht hebben gedaan, want de temperatuur is nu nog hoger en dit is een kortere en makkelijkere wandeling. Eenmaal aangekomen is het best druk en mensen staan boven op de arch.
Dat willen wij ook! Zo gezegd zo gedaan, wauw wat een utzicht en wat gaaf om er bovenop te staan (nee het was niet gevaarlijk, anders deden we dat niet ;-) Je kunt je voorstellen dat met zonsopgang en -ondergang je nog mooiere foto's kunt maken.

We rijden verder door het park en op het einde komen we bij Grand View Point. Een ontzettend mooi panorama view en grillig landschap, heel apart. We rijden weer terug, want we hebben nog een Sunset Boattrip op de planning staan!
Om 18.00u stappen we op de jetboat die over de Colorado River gaat. Heerlijk, ondanks dat het nog steeds zo warm is. De tocht duurt 1,5 uur en we zien o.a. weer mooie rotspartijen.

Dat waren weer twee indrukwekkende dagen, hup weer in de hottub (wij willen er ook één!!), waar we een prachtig uitzicht op de tuin en rode rotspartijen hebben.
Helaas moeten we morgen weer afscheid nemen van Castle Valley Inn, echt een paradijsje.

groetjes Ron & Vivian

Cool