Ron-Vivian-USA.reismee.nl

Dag 11 en 12 Torrey -- Glenn Canyon

Gisteren en vandaag 2 rijdagen gehad. Gistermiddag aangekomen in Torrey, waarna we 's avonds heerlijk hebben gegeten. Aansluitend zijn we naar de zonsondergang gaan kijken (Sunsetpoint) in Capitol Reef National Park, een woestijnlandschap met o.a. hoog uitstekende zandstenen rotsen die door hun vorm aan kathedralen doen denken.
De volgende ochtend zijn we vroeg vertrokken richting Glen Canyon, welke grenst aan Capitol Reef. Onderweg nog wat foto's geschoten en vervolgens gestopt bij Lake Powel voor een mooi uitzicht.

Uiteindelijk verlaten we Utah en rijden richting Colorado voor onze volgende slaapplaats.
We rijden door veel eenzame en uitgestrekte gebieden. We zien onderweg een aantal ja-knikkers, wilde paarden, uitgestorven 'dorpjes' met trailers en caravans, waarvan je je afvraagd of daar daadwerkelijk iemand woont. Dit gebied is vnl. bewoond door de Indiaanse bevolking.
Aangezien we in de buurt zijn gaan we een kijkje nemen bij het 'Four Corners Monument'.
Dit is het enige punt in heel Amerika waar 4 staten aan elkaar grenzen, nl. Colorado - Utah - Arizona - New Mexico. Net zoals bij ons het drielandenpunt. Even leuk om te zien, maar niet spectaculair. Rondom staan allemaal verkoopkraampjes van de Indiaanse bevolking.

Inmiddels is de temperatuur opgelopen naar 33 graden en we besluiten door te rijden. Eenmaal aangekomen bij de Sundance Bear Lodge gaan we na deze lange dagen even relaxen in de hottub. Wel zo verdiend vinden we zelf :-)

groetjes Ron & Vivian
Cool

Karim

Hopelijk heerlijk genoten van de hottube??
Zo te horen 2 rustige dagen met veel rijden ;-)

Tot de volgende!!