Ron-Vivian-USA.reismee.nl

Dag 13 en 14 Mesa Verde - Death Horse State Park

Nadat Bob 's ochtends een omeletje voor ons heeft gebakken gaan we een bezoek brengen aan Mesa Verde National Park. Dit staat bekend om het groot aantal goed bewaard gebleven klifwoningen; huizen gebouwd in ondiepe grotten in de wanden van het ravijn. Van de 11e eeuw tot de 13e eeuw woonden hier de Anasazi-indianen. We gaan met een ranger naar onder en krijgen tekst en uitleg over de geschiedenis. Moeilijk voor te stellen dat hier een groep van 100 tot 150 mensen bijelkaar woonde. Interessant in ieder geval. Na een ritje door het park, welk niet zo heel groot is, begint de lucht te betrekken en op het hoogste punt zien we duidelijk de moesson regen. Naderhand rijden we hier zelf 2x doorheen, wel even lekker ipv de warme zon.

De volgende ochtend nemen we afscheid van Bob & Sue en rijden weer richting Utah. Onderweg stoppen we even bij Hole 'N The Rock. Een winkel in een grote rots en daar omheen staan allemaal leuke en gekke oude antieke spullen. We vervolgen onze weg, vnl. door de regen en stoppen uiteindelijk bij het Death Horse State Park dat vnl. bekend is dankzij het schitterende uitzicht over de 600 meter lager gelegen Colorado River die daar met een grote bocht om een rotsplateau heendraait. Door de regen zag het er wat grauw uit, maar het uitzicht was spectaculair. In dit gebied hebben verschillende filmopnames plaatsgevonden, zoals 'Thelma & Louise'.

Na de middag checken we in bij Castle Valley Inn BB, ongeveer een half uurtje van Moab af. Ziet er wederom allemaal netjes uit, zagen 2 stinkdieren in de tuin rondlopen. Hangmatje en wéér een hottub, waar we na het eten in gerelaxed hebben. We blijven hier 3 nachten.

groetjes Ron & Vivian

Cool