Dag 5 Keystone SD -> Billings MT
Vanochtend zijn we om 06.00uur vertrokken van Keystone naar Billings. Om 07.00uur hebben we een tussenstop gemaakt in Deadwood om te ontbijten. De plaats heeft een roemruchte geschiedenis als goudzoekersplaats in het Wilde Westen, onder meer te zien in de serie Deadwood. Tevens bekend vanwege de moord op Wild Bill Hickok in 1876. Aangezien het nogal vroeg was, lagen de cowboys waarschijnlijk nopg hun roes uit te slapen.
Dus vervolgen we onze weg en gaan een kijkje nemen bij Devils Tower National Monument. als we naar de toren toerijden komen we langs een prariedog town. Jullie raden het al, het stikte hier van de prariedogs en die vonden het helemaal niet erg om even voor ons te poseren.
Naderhand op de parkeerplaats nog een leuk gesprek gehad met iemand die de kentekenplaat van Alabama had, welke wij nog moesten hebben! De Devils Tower is een grote monuliet van intrusief gesteente. De monoliet is 386 meter hoog. De top bevindt zich op 1558 meter boven zeeniveau en het boven oppervlak is zo groot als een voetbalveld! Tevens is deze toren gebruikt als filmset voor de film Close Encounters of the Third Kind (1977) van Steven Spielberg Indrukwekkend om te zien, er waren bergbeklimmers die naar de top gingen, maar wij hebben het maar bij een rondje er omheen gelaten.
We hadden nog een lange weg voor de boeg, onderweg weer mooie landschappen gezien, zoals de Big Horn Mountains met besneeuwde bergtoppen.
Op deze dag hebben we 435 mijl (700km) gereden.
Oh ja, vanaf morgen rijden we richting Yellowstone, waar we 3 nachten verblijven, maar dan geen internet tot onze beschikking hebben. Dus over een paar dagen weer een nieuw verhaal!
groetjes Ron & Vivian

Reacties
Reacties
Hallo Ron & Vivian,
Als jullie dit straks lezen, hebben jullie hopelijk een paar prachtige dagen Yellowstone erop zitten. Omdat jullie tijdens de dagen in Yellowstone geen wi-fi hebben, neem ik aan, dat jullie in het park gelogeerd hebben. Mag ik vragen waar precies? Omdat ook wij straks in het park gaan logeren, ben ik benieuwd waar jullie zijn verbleven en hoe dat is bevallen. Je hoort nogal wisselvallige berichten over de parklodges in Yellowstone. Dus ik ben benieuwd naar jullie bevindingen. Ook alle andere tips betreffend Yellowstone zijn natuurlijk van harte welkom. Alvast bedankt!
Groetjes en ook verder veel plezier,
Franziska
Wij vinden het niet eerlijk. Jullie in Amerika en wij maar werken in de kou, in de regen. Het ziet er allemaal heel mooi uit. Heel veel plezier en geniet er maar lekker van. Groetjes van ons.
Ha Vivian en Ron, geweldig de fotoos. Sjiek hoor Geniet van dit avontuur met volle teugen.
(BTW Vandaag 20 juli is mijn zoon Bobbie in Urban Lounge - Salt Lake City concert met de Battles.
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}