Dag 2 Denver -> Black Hills
Vandaag zijn we aangekomen op onze 2e bestemming, Keystone - Powder House Lodge.
Een 'Cozy Cabin' zoals de Amerikanen zouden zeggen.
Vanochtend vroeg vertrokken vanuit Denver en dik 630km gereden door de prairies met vrijwel alleen graanbedrijven en uitgestrekte ranches met zwarte runderen. Op een gegeven moment was de temperatuur zelfs gestegen tot 35 graden, dus behoorlijk warm! Gelukkig vanochtend flink boodschappen gedaan bij de Wal-Mart, zodat we genoeg flesjes water bij ons hebben. Er rijden ontzettend veel trucks op de wegen en de ene nog groter dan de ander, ook de Amerikaanse wagens zijn een lust voor het oog. In de stadjes waar we doorheen komen staan veel kerken e.d. bijvoorbeeld 'Christ The King' of 'The Quick and The Dead' Praise Band.
De mensen die we gesproken hebben zijn super aardig en vragen waar we vandaan komen en wat we gaan doen.
Onderweg hebben we een bezoek gebracht aan Scotts Bluff National Monument, dit is een van de weinige hoge rotsformaties in het gebied van de grote prairies ten oosten van de Rocky Mountains. Het was daarom een belangrijk herkenningspunt voor de pioneers die via de Oregon-trail naar het westen trokken. De Oregon Trail is een meer dan 3400 km lange route die over land door de Verenigde Staten loopt van Missouri tot aan de monding van de Columbia Rivier aan de grens tussen Washington en Oregon. De route werd vooral in de 19e eeuw gebruikt door pioniers die in het westen van de VS een nieuw leven wilden opbouwen. Zie bijbehorende foto's.
groetjes Ron & Vivian

Reacties
Reacties
hoi Vief en Ron.
fijn dat jullie goed zijn aangekomen en nogmaals heel veel reisplezier! De eerste foto's zijn al erg mooi!
groetjes Yvonne uit druilerig Nijmegen.....herfst! Stuur maar wat graadjes hiernaartoe;)!
Hoi Vief en Ron
Fijn det geer good zeet aangekomme.
Puf Puf waat heit. Sjoon fotoos. En ..Ron nog gefillesiteerd mit diene verjaordaag.
groetekes oet Remunj, kaad naat en sjoeverechtig.
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}